Gårdagen

Igår fick jag ett sms från en av mammorna från föräldragruppen, hon undrade om jag ville följa med på promenad.
Jag hade redan duschat och hade inget planerat just då så tänkte att det vore bra för mig att komma ut lite! Är själv ganska dålig på att ta mig ut, och det är ju inte speciellt roligt att göra det själv heller, så...
 
Vi tog en runda som totalt tog ca 2 h, men vi stannade några gånger på vägen. Vid ett tillfälle tog vi upp våra barn och lät dem klappa en häst! Jag fick lite hjärtklappning när hästen var så nära, de är ju gigantiska! HAHA!
Hoppades att varken Evelina eller hästen skulle känna att jag var lite rädd. Men jag klappade hästen lite jag med :P
 
 
När jag väl kom hem igen blev det lite stressigt. Jag hade ungefär en kvart på mig att själv äta lunch samt mata Evelina... Det gick ganska fort och smidigt till en början, tills jag skulle göra i ordning flaskan åt E... Jag hällde vatten i flaskan, so far so good... Sedan hällde jag i pulvret, och då hände något och jag tappade helt greppet om flaskan så den välte! Jag hade vatten och halvblandat pulver lite överallt... på bordet, på golvet, på tangentbordet, på fjärrkontrollen... Det var kletigt!! Lite som våt cement typ!
 
 
Evelina började skrika av hunger, jag sprang med flaskan i handen, sköljde ur den, blandade nytt åt henne och allt jag kunde göra då var ju att mata henne. Jag stirrade på geggan och min mat som jag inte hunnit äta upp, kände hur det kurrade i magen och såg hur klockan tickade ... Jag smsade Gustav och bad honom genast komma hem, han ringde mig och undrade vad som hade hänt och jag började gråta.
 
Han kom hem efter en liten stund i alla fall, torkade upp allt jag spillt och jag bara grät för att jag var så frustrerad.
 
Klockan var 13:49, vi skulle vara på BVC för vaccination 14:15. Jag hade inte ätit upp min mat än...
 
Gustav ringde och ställde in besöket. Jag tappade matlusten.
 
Vi gick och la oss. Gustav åkte snart iväg och hämtade Viktoria från dagis. Jag vaknade och sedan var dagen aningen bättre i alla fall :)
 
Vi lagade mat och sen slappade vi i soffan efter att barnen gått och lagt sig. Och vi la oss själva ganska tidigt också :)
 
Idag ska vi promenera till dagis så vi får lite frisk luft idag med, det behöver jag.. har lite ont i huvudet och känner mig otroligt seg.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback