Evelinas namngivning

För snart en vecka sedan (lördag 25/5) hade vi Evelinas namngivning. Den höll hus i min moster Minna och hennes man Jormas trädgård. Vi hade en otrolig tur med vädret - det var riktigt varmt och härligt!
 
Här är en liten video på första delen, där jag håller ett litet nervöst välskomsstal, presenterar faddrarna och där min mamma håller ett tal om Evelinas namn. Sedan berättar jag om maten vi ska äta och då hade jag lite problem men jag gjorde mig nog förstådd till slut :P
 
 
 
Dagen började så som visas på filmen. Här är lite bilder från samma tillfälle (det är antingen mamma eller min syster Emilia som har fotat med sin egen kamera).
 
 
 
Sedan var det dags för smörgåstårta som jag försökte förklara på filmen, haha! Det verkar som att dillen på toppen har blåst iväg men man kan ju föreställa sig hur slutresultatet blev (bara dillen som saknas!). Det är huvudsakligen jag som gjort tårtorna, men har fått mycket hjälp utav mamma och Minna :) Eller ja, det är jag som har dekorerat och de har skurit bröd och kokat ägg, skurit ägg, tomat och gurka och sådär!
 
 
 
Lite familjebilder med mig, Gustav och Evelina. (Viktoria var svår att få tag på, hon var lite varstans i trädgården och lekte med de andra barnen eller de vuxna).
 
 
 
Efter maten fick gästerna gå på tipspromenad och svara på frågor som hade med Evelina att göra. Hittade inga bilder på varken tipspromenaden, vinnarna eller vinsterna men men :P
Det slutade med att vi fick ha en utslagsfråga då 3 lag hade alla rätt. De fick gissa hur många vindruvor det var i en låda. Ingen gissade rätt men de närmsta som gissade 48 (om jag minns rätt) blev segrare! Rätt svar var 60.
 
Och så lite presentöppning! Klockan hade hunnit bli ganska mycket så vi öppnade presenter samtidigt som gästerna fikade. Bättre bilder på presenterna kommer i ett senare blogginlägg :)
 
 
 
 
 
Lite bilder på gästerna!
 
 
 
 
 
Mormor Kirsi (min mamma) med Evelina :)
 
 
Och såhär såg jag ut när alla gästerna gått! Man verkligen ser hur jag pustar ut, haha :P
 
 
Men det blev riktigt lyckat! Jag är dels stolt över mig själv som klarade av att hålla i det hela och tala på scen! Maten blev lyckad och den gick dessutom åt (blev bara lite över).
 
Folk har hört av sig och tackat så mycket för dagen, och berättat att det var riktigt trevligt och även bland det bästa de gått på när det gäller namngivningar/dop! Så det känns riktigt kul!
 
Lite bilder på Evelina från samma dag. Vi bytte senare om på henne så att hon kunde få känna på gräset för första gången i sitt liv, utan att behöva fläcka ner den vita klänningen :) Men det var när alla gått hem.
 
 
 
 
 
 
Mamma filmade även Evelina denna dag. Hon har aldrig pratat såhär mycket förrän i lördags, och har nu fortsatt med detta varje dag sedan dess :) "Babababababa" säger hon här hemma nu :P
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback