Drömmarnas värld

Jag drömde att jag hade fått ett jobb på SAAB, jag skulle jobba med att ta emot samtal. Det fanns mycket bebisar där, och plötsligt låg det en utländsk bebis bredvid Evelina i vagnen, han försökte döda henne. Jag separerade dem och la ner Evelina i sängen där hon somnade, sen la jag ner den andra bebisen och då var det lugnt och de båda sov. Sedan låg de i vagnen igen. Jag stod i kö till något på jobbet när min utbildare (Carola från mitt förra jobb) plötsligt säger att jag måste åka hem och hämta något jag glömt. Jag tar bussen och hamnar hos nån form utav frisör som är flickvän till en kille på jobbet. Hon pratar engelska med sin kund. Hon går nånstans och jag börjar prata med kunden på svenska, vi pratar om att vi båda haft dreads och olika färger på håret. Jag berättade att vissa tror att man alltid är glad bara för att man har färgglatt hår. Kunden och jag tar bussen tillbaka till jobbet. Vi pratar hela vägen. När vi är framme börjar hon plötsligt springa för att hon är försenad till första dagen på jobbet. Jag går tillbaka till kön och barnvagnen och inser att jag lämnat bebisarna ensamma i två timmar! Då vaknar den utländska bebisen, han ställer sig rakt upp i vagnen och sedan börjar han skrika. Ett par kommer fram till mig och säger att vi kan byta bebis, de visar deras som är helt tyst. Jag påpekar för dem att det inte är min bebis, bara Evelina är det. Jag berättade om att han plötsligt bara låg där och hade försökt döda henne! De tycker inget av det jag berättar är konstigt alls. Då kommer en kvinna fram, hon jobbade tydligen i andra änden utav kön vi stod i. Hon sa att hon kanske kunde ta bebisen. Jag försökte förklara för dem alla att man kanske borde försöka hitta hans riktiga föräldrar men det var ingen som lyssnade...


Kommentarer
Postat av: Emilia

Konstig/läskig dröm o.o

2013-05-21 @ 14:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback