Snart dags...

Nu blir det jobbigare och jobbigare...

Konstant halsbränna där inga läkemedel mot "tillfällig halsbränna" hjälper längre... Kissnödig är jag hela tiden också. Om jag tyckte att jag var det innan så var det ingenting jämfört med nu!

Det är jobbigt både att sitta ner och att stå upp, fick idag höja och sänka mitt bord om vartannat på jobbet. Att gå är inte så skoj det heller, ont får jag. Ska för övrigt till sjukgymnast den 1 nov för att se om jag kan ha nytta av tens.

Magen känns hård och spänd och det känns verkligen att det är trångt där inne för bebis.

Detta är väl säkert ingenting jämfört med de som knappt kommer ur sängen och sådär, men för mig är detta jobbigt!

/Adeline


Kommentarer
Postat av: Malin

Oj vad jag känner igen mej. Ja, förutom halsbrännan då. Har du testat Omeprazol? den är bra, finns receptfri och även på recept såklart. Vet inte om den är lämplig för gravida, men det kan du ju kolla upp. När jag väntade Jenny så kändes det som att jag bodde på toa i perioder under den sista tiden. Ja det blir trångt. Blir jobbigare och jobbigare för mamma. Fötter i revbenen, rygg och rumpa som pressar sej mot magen och spänner ut den. Och så har vi förvärkarna, då magen spänns för att sen slappna av. Det gör ju inte ont, men kan upplevas som jobbigt ibland ändå. När jag väntade Karl hade jag starka förvärkar de tre sista månaderna. Med de två andra var det lite grand men aldrig så mkt. Men man står ut, tänk på belöningen för " lidandet " det är värt allt det. Ha det så gott

Svar: Japp, köpte Omeprazol igår och tog en innan jag la mig. Har inte haft någon halsbränna alls sedan dess! Och nu är det dags att ta en igen så att jag klarar mig nästkommande 24 h :P
Adeline & Gustav Ström & Holmberg

2012-10-23 @ 00:46:33
URL: http://lazycat64.blogspot.com
Postat av: Tilda

Usch jag känner med dig! Jag älskade att vara gravid trots "små" krämpor men de sista månaderna var hemska! Men nu är det snart över och du får njuta av er lilla bebis. Liten tröst nu, jag vet. Du får ta det lugnt om du inte redan gör det. Kram!

Svar: Jaa snart så :D Ta det lugnt och ta det lugnt... den här veckan jobbar jag 9,25h-pass och fler såna veckor har jag att "se fram emot"... sitter visserligen bara stilla framför en dator på jobbet men det kan vara jobbigt det också...
Adeline & Gustav Ström & Holmberg

2012-10-23 @ 09:01:18
Postat av: Simone

Har du testat gaviscon tuggtabletter? De hjälpte på mig.. Inte i flera timmar, men oftast för stunden. Sen så har jag aldrig kunnat äta efter kl17 de sista veckorna under graviditeten. För då fick jag sitta och sova. Undvik stekt, fet och stark mat, och även kolsyra (tex cola) det kan lindra halsbrännan att eliminera sån kost. .

Svar: Köpte Omeprazol och nu har jag inte haft några besvär alls på 4 dagar (ända sedan jag köpte dem)! :)
Adeline & Gustav Ström & Holmberg

2012-10-25 @ 06:26:00
URL: http://krypinhossimone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback