Historien om skötbordet

Den 28e september var vi hos min mammas kusin för att hämta ett skötbord som hon ordnat åt oss, nämligen IKEAs "Sniglar". Det är inte det skötbordet vi varit ute efter överhuvudtaget, utan vi har försökt få tag på Elfas skötbord med trådbackar. 
 
Men det gjorde inte så mycket, gratis är gott och det var snällt av henne att ordna det här åt oss, så vi tänkte att vi åtminstone kan ha den så länge!
 
Men sedan så inspirerades jag till att göra om skötbordet helt och hållet i stället, när jag såg den här bilden:
 
 
Så, så fick det bli!
 
Här följer en liten bildserie på vad vi gjort med skötbordet:
 
 
Det vi har gjort är följande:
 
1. Monterat isär skötbordet.
2. Sågat till en försänkning i fotänden (Gustavs snickarkompis gjorde det).
3. Slipat varenda träbit.
4. Målat alla bitar med vit färg.
5. Monterat ihop skötbordet.
6. Skruvat fast "skräddarsydda" distanser (som Gustavs snickarkompis fixade åt oss).
7. Monterat trådbackar (IKEAs Komplement) på distanserna.
8. Skruvat upp förvaringslådor (IKEAs Pluggis-set samt IKEAs Rationell Variera).
9. Sytt upp skynken att ha på sidorna - bra som insynsskydd och stänkskydd. (Använde IKEAs Skagern duschdraperi).
 
Klart!
 
... fast det enda som är kvar är att sy fast kardborreband längst upp på skynkena, så att man enkelt kan sätta fast och ta av dem så att man kan tvätta dem vid behov. Det tänkte jag ordna idag, sedan är skötbordet helt klart och då kommer en större bild upp också :)
 
 
/Adeline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback