Lugn & stress

Idag var Gustavs första dag tillbaka på jobbet eftersom han varit hemma med mig och Evelina fram tills nu.

Dagen började med att jag vaknade runt 07:40 av att katten höll på att trampa och ha sig vid mitt huvud. Då hade älsklingen redan dragit till jobbet. Evelina låg bredvid mig och sov. Jag sprang upp och kissade och la mig sen i sängen igen.

Jag ammade, spelade lite spel på mobilen och kollade Facebook och sådär, sedan ringde larmet 08:45 och jag gick upp en kort stund efter det.

Tog på mig morgonrocken och tog med mig babyvakten och hoppade in i duschen. Torkade av mig och tog på mig kläder. Borstade håret. Tömde kattsandlådan.

Sedan plockade jag i diskmaskinen och körde igång den, fixade frukost, och åt den i vardagsrummet. Linus fick slicka resterna från min müsli-skål och han gillade det trots att det var havreghurt i stället för yoghurt!

Jag bytte batterierna i det trådlösa tangentbordet och skrev en lista över vilka serier och vilka avsnitt jag ska börja titta på nu när jag kommer vara ensam hemma med Evelina.

Lampan i hallen som gick för en vecka sen bytte jag ut också.

Nånstans då så vaknade Evelina, jag pratade en stund med henne, bytte kissblöja och satte på henne kläder. Sedan fick hon sitta i babysittern medan jag sminkade mig, fönade håret och plockade ur tvättmaskinen som hade gått igång tidigare på morgonen (timer).

Jag tog ner den torkade tvätten från igår och vek den, började hänga upp tvätt men mitt i så började Evelina klaga. Så jag tog upp henne och umgicks lite med henne och la henne sedan på skötbordet en stund (hon tycker om att ligga där och titta på mobilen ovanför) medan jag hängde upp de två sista lakanen (självklart höll jag mig inom räckvidd från henne).

Efter det tog jag med mig henne till soffan för att umgås och mysa lite, tänkte väl amma henne också. Började med att fotografera oss två lite, och när jag skulle lägga upp bilden på Facebook såg jag att klockan var 10:41.

Då fick jag panik! Jag skulle nämligen vara på MVC kl 11:15 och det var därför jag skulle gå upp såpass tidigt, för att verkligen hinna.

Då var jag tvungen att flytta på en massa sopsäckar som stod i vägen här hemma, köra ut vagnen i vardagsrummet, hämta Evelinas ytterkläder. Jag satte på henne en onepiece och la ner henne i vagnens liggdel efter att ha tagit loss den från chassit. Hon bara skrek och skrek så jag hämtade hårfönen och satte den på max fart på det kallaste så att hon somnade till ljudet. Tog på mig tofflor och sprang ner två våningar för att lämna chassit. Sprang upp igen och klädde på mig ytterkläder och sedan ytterkläder på Evelina. Släckte alla lampor hemma och bar ner henne i liggdelen.

Under tiden som jag stressade såhär så ringde älsklingen om och om och om igen på min telefon men jag var för stressad för att bry mig om att svara!

Jag kom ner till chassit, klickade fast liggdelen och körde ner tre trappsteg och ut från huset. Fixade täcket för Evelina och satte på liggdelslocket (vet inte vad det heter?) på vagnen och sen tänkte jag att NU kan jag ringa Gustav, samtidigt som jag skyndar till sjukhuset! Då svänger han precis in med bilen!! Han skulle ju vara på jobbet! Han vevar ner rutan och jag minns inte ens vad vi säger till varandra, förutom att han ville köra oss och ville följa med på efterkontrollen... Men jag blev så frustrerad att jag började gråta! Haha...

Han sprang upp och hämtade bilbarnstolen, sedan satte vi henne i den och åkte iväg.

Besöket gick bra, jag väger 69 kg vilket är 2 kg MINDRE än vid inskrivningsvikten!! Mitt blodtryck och blodvärde var bra och allt ser ok ut.

Jag har säkert glömt nämna något som jag hann med idag men visst är det skönt med en bebis som sover länge ;)

Nu får vi bara hoppas att jag har lika god tur imorgon då jag ska iväg på mammaträff kl 13 imorgon!

Bilder från imorse precis innan jag insåg vad klockan var!

/Adeline


Kommentarer
Postat av: Emilia

Låter stressigt!
Åhh vad fina och söta bilder! :D

2013-01-28 @ 23:53:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback